Şcoala Moto AMI este singura şcoală moto care asigură elevilor la cursurile în trafic veste moto cu airbag

veste-moto-airbag-moto-incepatori-scoala-moto-ami

Pentru că ţin la siguranţa elevilor în trafic, toţi cursanţii din 2017 care ies în trafic pe motociclete în cadrul şcolii de şoferi AMI vor purta, pe lângă echipamentul clasic de protecţie, veste cu airbag.

Şcoala Moto AMI, alături de prietenii de la Protectii-Moto.ro, îşi propune să promoveze siguranţa în rândul motocicliştilor şi pune la dispoziţia acestora cele mai evoluate echipamente de protecţie, astfel încât să ridice gradul de protecţie la un nivel superior.

În caz că vrei să îţi şi cumperi un astfel de echipament cu airbag, Protecţii-Moto.ro au o gamă foarte variată de protecţii high tech.

Introduse de curând şi în România, Şcoala Moto AMI este prima care va asigura şi elevilor la toate şedinţele în trafic veste cu airbag, pentru a îi învăţa pe aceştia cât de importantă este siguranţa, chiar de la început de drum.

Despre vestele cu airbag

Adesea se pun întrebări de genul “se deschide singură în mers?”, “dacă uit să mă deconectez când cobor de pe motocicletă, se activează?” sau “când cad şi geaca se umflă, voi fi precum o minge?” şi exemplele pot continua.

Întrebările find legitime, vom încerca să explicăm pe scurt de ce aceste veste moto ar trebui să echipeze cât mai mulţi motociclişti români şi care este motivul pentru care în ţările din Vestul Europei, Statele Unite sau Asia, cererea acestor echipamente depăşeşte uneori capacitatea de producţie.

Un prim motiv este gradul superior de protecţie oferit de către vestele moto cu airbag. Vestele/gecile/armurile moto clasice, indiferent de notorietatea producătorului, nu conferă protecţie pentru zona gâtului, zona lombară sau a toracelui, aceste zone fiind complet expuse riscului de accident.

Prea puţin se ştie faptul că un impact puternic asupra coloanei în zona cervicală sau lombară poate cauza paralizie sau chiar deces.

Pe de altă parte, vestele moto cu airbag asigură în caz de impact, o aterizare pe o pernă de aer care se deschide în 0.25 secunde şi amortizează şocul, protejând astfel sistemul osos şi organele interne. Inerţia căderii în caz de accident va face ca purtătorul gecii să alunece pe geacă şi nu să sară.

Activarea vestelor moto cu airbag se face utilizând o forţă de 30-35 kgf asupra cablului ce declanşează conţinutul de CO2 din capsulă. Această forţă este destul de mare şi va face ca atunci când coborâţi de pe motocicletă fără să vă deconectaţi, să fiţi traşi înapoi sau chiar să culcaţi pe o parte motociclete foarte uşoare sau scutere. În acest caz, este exclusă declanşarea din cauza conectării, iar despre descărcare în mers nici nu poate fi vorba.

Aceste veste moto cu airbag sunt refolosibile – se schimbă doar cartuşul de CO2 dacă geaca nu este deteriorată complet.

Un ultim aspect demn de luat în seamă este faptul că vestele şi gecile moto cu airbag au un design modern şi atractiv, iar materialele din care sunt confecţionate sunt reflectorizante şi rezistente la abraziune.

Te aşteptăm şi la cursurile teoretice organizate de asociaţia Moto Începători, pentru a învăţa mai multe lucruri despre echipamente şi siguranţă în trafic.