Motocicliştii sunt uniţi, deci se salută în trafic.

Saluturi intre motociclisti

Pentru a şti cum să saluţi în trafic sau pentru a înţelege ce semn tocmai ţi-a făcut un alt motociclist, care seamănă a salut, dar nu prea, cel mai bine citeşti următoarele tipuri de salut dintre motociclişti.

Salutul de întâlnire

Salut de intalnire

Primul salut al motocicliştilor, efectuat la întâlnire, constă într-un semn cu mâna stangă, niciodată cu mâna dreaptă, din motive evidente. Semnul poate fi făcut cu două degete în V.

Semnul la depăşire

Semn la depasire

Salutul cu mâna stângă la întâlnire este înlocuit la depăşire cu un salut efectuat cu piciorul drept, atunci când depăşim un motociclist. În plină accelerare şi depăşire, acest semn evită lăsarea liberă a ghidonului, lucru important pe motocicleta.

Un semn făcut cu capul

Semn cu capul

Primele două semne sunt adeseori înlocuite de un semn din cap, mai ales în oraş. Din păcate, nu este un semn foarte vizibil, dar este cel mai sigur (mai ales pentru începători). Din păcate, în oraşele mari, majoritatea motocicliştilor uită să răspundă la salut, dar tu trebuie să îţi faci datoria.

Semnal cu farul

Semn cu farul

Avertizează asupra unui pericol şi este înţeles de toată lumea. Nu se recomandă utilizarea sa ca salut, din cauza acestui lucru. Combinat cu balansarea mâinii de sus în jos, înseamnă “încetiniţi”.

La dreapta

Semn la dreapta

Un mijloc bun pentru a semnaliza o oprire viitoare, în special în plimbările de grup, este prin semnalizare luminoasă şi un semn cu mâna, pentru a arăta spre indicatorul care arată apropierea de o staţie de benzină, o parcare sau alt loc de odihnă.

Semnalul de alimentare

Semn de alimentare

Dacă rămâi fără benzină, nu mai e nevoie de o semnalizare specială. E suficient un semn cu degetul arătând spre rezervor pentru a indica celorlalţi motociclişti că ar fi bine să opriţi la prima benzinărie. Vei utiliza apoi semnalizarea motocicletei, după cum s-a explicat anterior.

Asfalt alunecos

Asfalt alunecos

Drumurile sunt adeseori periculoase pentru motociclişti şi, în caz de aderenţă scăzută datorată nisipului, uleiului, pietrişului, este politicos să prevenim motocicliştii care vin din spate, lăsând un picior aproape de pământ. Acest semnal poate fi în mod egal şi o bună modalitate de a anticipa apropierea unei porţiuni cu aderenţă proastă.

Atenţie, pericol

Semnal pericol

Din seria semnelor preventive, se foloseşte mâna pentru a indica un pericol iminent, cum ar fi o groapă sau gură de canalizare. Acest semn îl completează pe cel precedent, putându-se folosi împreună. Un motociclist avertizat de două ori, înseamnă un motociclist la verticală şi fericit.

Întoarcere

Semn intoarcere

În mers, concentrându-te la ceas, se poate întâmpla să ratezi ieşirea de pe drum. Există un singur semn: cu mâna în sus, roteşti degetul arătător pentru a arăta că trebuie să întorci.

Când ţi-e sete sau foame

Semn sete

Când rezervorul este plin, trebuie umplut şi stomacul. Un mic semn cu palma deschisă, de jos în sus (spre gură) va fi repede înţeles ca un semnal pentru stomacul care plânge. În caz de sete intensă, palma deschisă se va înlocui cu pumnul strâns şi degetul mic în sus (doar băuturi fără alcool, desigur).

Oprire pentru odihnă

Pilot automat

Din nefericire, acest sistem este încă testat în mare secret. Ultimul semn este de siguranţă: pleacă odihnit la drum, opeşte-te la primele semne de oboseală (ochii clipesc des, pleoapele sunt grele). Testele dovedesc că în caz de oboseală avansată, organismul poate adormi câteva fracţiuni de secundă! Aşadar, o mica oprire pentru odhină este întotdeauna binevenită.

Sperăm să ne vedem şi să ne salutăm în trafic şi la plimbările organizate de Asociația Moto Începători!